Close

10. 12. 2018

Není nafta jako nafta

kvalitní nafta Tankujauto Nový Jičín

Jsou lidé, kteří dají při pořizování si nového vozu přednost zážehovému motoru,  jiní motoristé nedají dopustit na ten dieselový.  Nebudeme spekulovat, který motor je lepší. V každém případě do mrazů je bezproblémovější ten na benzín. Zamrzlá nafta je dost nepříjemná situace. Ztuhlé naftě pomůže teplá garáž. Nebo čepujte kvalitní naftu, která odolá i těm velmi mrazivým dnům.

Nafta při velkých mrazech zamrzá

Zatímco benzín odolá mrazu -40° C, standardní nafta pouze polovině.  I když mluvíme o zamrznutí, nejde o led, který nedovolí v zimě nastartovat.  Nafta obsahuje skupiny uhlovodíků – parafiny, které již při teplotě -8° C vytváření drobné krystalky a ty dokáží zanést ba i ucpat palivové čerpadlo a filtry.  Druhým problémem může být pak i skutečný led a to v případě, kdy se v palivovém systému zkondenzuje voda, která se do nádrže dostane vzdušnou vlhkostí při tankování. Neovlivníte asi bohužel natankování nekvalitní nafty.

Není nafta jako nafta

Kvalita české nafty je definovaná normou, která stanovuje takzvanou fitrovatelnost CFPP (Cold Filter Plugging Point), která udává teplotu, při níž dojde k ucpání studeného naftového filtru.  Proto se v různých ročních období prodává na čerpacích stanicích jiný druh naftyLetní nafta vydrží pouze do 0° C, od 1. října se na čerpacích stanicích setkáte s takzvanou přechodovou naftou, která vydrží do – 10° C. A od 1. prosince musejí nabízet čerpací stanice zimní naftu o filtrovatelnosti do -20° C. Všímejte si u stojanu nálepky „Mírné klima“, kterou je právě tento zimní druh nafty označován dle evropské normy. V horských střediscích na vybraných čerpacích stanicích můžete narazit v zimních měsících pak na arktickou naftu, která odolá i mrazu do -32° C.

Tankujte plnou nádrž

Jak jsme se zmínili výše, auto nemusíte nastartovat i z důvodu, kdy se vám do nádrže dostane vzdušná vlhkost při tankování. Proto doporučujeme tankovat v zimě vždy plnou nádrž. Tím omezíte vniknutí nežádoucí vlhkosti do nádrže při častém tankování.

Přidejte aditiva, benzín pouze v krajním případě

Mezi nevhodné složky nafty se řadí rovněž biosložky, které mají neblahý vliv na palivový systém. Jsou mastnější a tím rády zanášejí vstřikovací trysky. Producenti paliv se tomuto snaží předcházet přidáváním vhodných aditiv. Různé speciální aditiva je vhodné mít i doma vždy po ruce. Zlepší tekutost a filtrovatelnost nafty. Pomáhají v mrazivých dnech nevytvářet objemné krystaly, ale pouze menší kuličky, které zpomalují ucpávání filtru. V nejkrajnějším případě pomůže i 1-3 litry benzínu do nádrže. Ten účinně dokáže rozpouštět již vzniklé krystaly parafinu. Na druhé straně na tuto „pomoc“ jsou velmi citlivé moderní vysokotlaké vstřikovací systémy, takže by benzin měli zkoušet pouze majitelé starších vozů.

Dobrá rada nad zlato

Ať už cestujete kamkoli a udeřily mrazy, vždy je lepší myslet dopředu. Přeci se říká „Kdo je připraven, není překvapen.“ Proto nezapomeňte na pár cenných rad.

  • Na cestu s plnou nádrží.
  • Teplé oblečení a v kufru deku.
  • Mějte u sebe nabitý mobil.
  • Poslouchejte dopravní zpravodajství.
  • Na hory s řetězy.

U nás načepujete kvalitní naftu

Na samoobslužné čerpací stanici v Novém Jičíně na ulici Suvorovova 34 načepujete v těchto zimních dnech kvalitní zimní naftu bez bio 4000 lt, který je vhodný do mrazu -20° C. Máte dotazy? Zavolejte nám na telefonní číslo 777 640 073 nebo nám napište na info@tankujauto.cz.