Při výběru auta nedejte na předsudky a stereotypy
Výběr auta, nového ani ojetého, nebývá jednoduchý. Na výběr máme ze spousty značek, modelů, motorizací, typů karoserií atd. Určitým sítem jsou konkrétní představy kupujícího (chci sporťák, chci pohodlné kombi, chci SUV atd.). Jak v případě sportovních aut a kombíků, tak v případě vozů SUV nám ale stále zůstává řada alternativ. Někdo vybírá převážně na základě designu. Jiný bere v potaz pověst značky či modelu, případně také všeobecně rozšířená (a často nepravdivá či zavádějící) hodnocení hraničící s předsudky a stereotypy.
Výběr podle geografického původu značky
Německá auta jsou kvalitní, italská jsou pořád v servise, americká nezatáčejí, švédská jsou bezpečná. Tak zní některé z nejrozšířenějších stereotypů týkajících se automobilového průmyslu. V této souvislosti je ale třeba uvědomit si několik věcí. Za prvé, pokud mluvíme např. o „německých autech“, je hlavně potřeba se zeptat, o jakých že to německých autech se vlastně bavíme. Zdali o Mercedesu, který aktuálně vyrábí, mimo jiné, v Maďarsku, o skupině Volkswagen, jejíž 122 výrobních závodů se nachází ve 20 evropských zemích a dalších 11 zemí v Americe, Asii a Africe, či třeba o Audi, jehož továrny najdeme v maďarském Györu, v Bratislavě, v Barceloně či třeba v Bruselu. Úplně stejně bychom mohli pokračovat i u dalších automobilek. Např. Ford vyrábí třeba v Rumunsku či ve Španělsku. Je konstatováním faktu (nikoliv subjektivním hodnocením – kladným či záporným), že globalizace (nejen) automobilového průmyslu dosáhla obrovských rozměrů a bavit se o něčem jako „německé“ či „americké“ auto začíná postrádat logiku, minimálně tedy u mainstreamových automobilek zaujímajících přes 99 % trhu. U malovýrobců je samozřejmě situace jiná.
Při výběru auta se zajímejte co nejpodrobněji o použitá technická řešení. Značka či model nestačí
Existují značky, které se těší dobrému renomé ve smyslu spolehlivosti. Nicméně i „dobré“ značky (ať už toto označení znamená cokoliv) občas z nějakého důvodu přijdou s ne úplně šťastně vymyšleným modelem či třeba technickým řešením. Není ničím neobvyklým, že jeden jediný nevhodný komponent takříkajíc zabije jinak velmi kvalitní auto. Může se jednat o konkrétní pohonnou jednotku, typ podvozku, či třeba převodovku. Určitě tedy při výběru plechového miláčka doporučujeme zabývat se také konkrétní technikou, kterou vyhlédnutý vůz disponuje. Pokud jsou vám auta blízká, dost možná to zvládnete sami s pomocí např. internetového fóra či třeba na Facebooku. Pokud ne, najděte si nezávislého zkušenějšího kamaráda či nejlépe automechanika, který vám poradí.
Když kočka je pes a Ford je Volkswagen
V souvislosti s globalizací v rámci automobilového průmyslu je třeba zmínit ještě jednu skutečnost. Není ničím neobvyklým, že spolu automobilky hojně spolupracují. Taková spolupráce jim přináší zefektivnění výroby a snížení výrobních nákladů. Principiálně nejde o nic špatného. Jen je třeba říct, že se takto o to víc stírají rozdíly mezi tím, co je v očích koncového spotřebitele vnímáno jako německé, francouzské, japonské atd. Ford a Volkswagen před časem v Portugalsku vyráběly v podstatě totožná vozidla (Ford Galaxy a VW Sharan), jednou označená logem modrého oválu, podruhé jako VW. Fiat pak v rámci aliance FCA úzce spolupracuje s Chryslerem (FCA). Téměř všechny dieselové Nissany prodávané v Evropě mají pod kapotou motor vyvinutý Renaultem (Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi). Terénní pick-up Mercedes X Class pak sdílí celou platformu s Renaultem Alaskan atd.
Jakákoliv značka vozu potřebuje kvalitní pneumatiky
Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv značku, důležitým faktorem pro bezpečnou jízdu zůstávají vždy pneumatiky. Rádi vám s výběrem pneumatik poradíme. Neváhejte a kontaktujte nás na tel. 556 704 331 nebo 556 720 709 případně prostřednictvím e-mailu autoservis@www.hanzelka.cz.